Η εκπαίδευση σε καραντίνα: ανισότητες, νέες σχέσεις και σκέψεις για τις αλλαγές - Γιώργος Λαμπρόπουλος.

Ολόκληρος ο πλανήτης βιώνει μια πρωτόγνωρη κατάσταση. Ο νέος κορωνοϊός έχει εξελιχθεί σε μια επικίνδυνη πανδημία, που απειλεί ανθρώπινες (και όχι μόνο) ζωές, καταστρέφει οικονομίες και μοιραία επηρεάζει τις ανθρώπινες σχέσεις και την καθημερινότητά μας. Στο πλαίσιο αυτό, η σκέψη όλων μας εύλογα πηγαίνει στον χώρο της υγείας και της στήριξης του εκάστοτε συστήματος, για να περιοριστεί ο αριθμός των κρουσμάτων και των θανάτων. Όμως, η πανδημία αφορά και άλλους χώρους, ένας εκ των οποίων είναι αυτός της εκπαίδευσης.
Για να προστατέψουμε τον εαυτό μας αλλά και τους συνανθρώπους μας, οι περισσότεροι πολίτες της γης, έχουμε περιορίσει τις μετακινήσεις μας και παραμένουμε το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας εντός του σπιτιού μας. Το εργασιακό περιβάλλον έγινε οικιακό και οι περισσότερες συναλλαγές γίνονται εξ αποστάσεως. Την εποχή όπου οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και αναγκαίες, η εκπαίδευση και η μάθηση μεταφέρθηκε και αυτή στον κυβερνοχώρο και τις πλατφόρμες του.
Στο εσωτερικό της Ελλάδας, το μοντέλο που υιοθετήθηκε είναι αυτό της εξ αποστάσεως διδασκαλίας των σχολικών και πανεπιστημιακών μαθημάτων μέσω της χρήσης κατάλληλων εφαρμογών, αλλά και διάφορα άλλα μέσα όπως η εκπαιδευτική τηλεόραση στα δημόσια κανάλια. Ο τρόπος αυτός μάθησης γνωστικών αντικειμένων δημιουργεί νέα προβλήματα, τα οποία πιθανόν να αυξηθούν, αν ο ιός δεν υποχωρήσει σύντομα, αλλά και νέα ερωτήματα για το μέλλον της διαδικασίας μετάδοσης της γνώσης.
Η συνέχεια εδώ: https://www.lep.gr/i-ekpaideysi-se-karantina-anisotites/

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Τρύγος και το κρασί στην Ελλάδα του χθες και του σήμερα.